• Svētdiena, 2019. gada 15. decembris
  • Vārda diena: Jana, Johanna, Hanna
  • Rīgā 0.0°C, - vējš 0m/s, 746mm Hg, 0%
LSM Bērnistaba

Preses relīzes

Latvijas Radio saglabā tirgus līdera pozīcijas Latvijā, uzrādot labākos rezultātus arī Baltijas valstu sabiedrisko radio konteks

Latvijas Radio kanālu grupa ar 34,8% radio klausīšanās laika daļu aizvien saglabā tirgus līdera pozīciju Latvijā, liecina Kantar TNS jaunākie auditorijas dati par 2019. gada pavasara-vasaras periodu. Klausītākā radio stacija ar 18,7% tirgus daļu ir latviešu populārās mūzikas programma Latvijas Radio 2. Savukārt Eiropas Raidorganizāciju apvienības (EBU) dati liecina, ka Latvijas Radio ir līderis arī Baltijas valstu sabiedrisko radio kontekstā.

„Sabiedriskajam medijam ir būtiski uzrunāt pēc iespējas plašāku sabiedrības daļu. Auditorijas dati ļauj mums sekot līdzi izmaiņām – esam patiesi gandarīti, ka Latvijas Radio lojālie klausītāji novērtē sabiedriskā medija veidoto saturu. Savukārt EBU dati mums ļauj sevi redzēt un izvērtēt plašāka kontekstā. Neskatoties uz Latvijas Radio trūcīgo finansējumu gan Eiropas, gan arī Baltijas kontekstā, mēs ar lepnumu varam teikt - Latvijas Radio ir spēcīgs sabiedriskais medijs, kurš sasniedz ievērojamu daļu Latvijas auditorijas, vairāk nekā 800 tūkstošus valsts iedzīvotāju. Arī jauniešu auditoriju mēs spējam uzrunāt ievērojami labāk, nekā sabiedrisko radio kolēģi Lietuvā un Igaunijā,” atzīst Latvijas Radio valdes priekšsēdētāja Una Klapkalne. 

Saskaņā ar EBU Barometra 2018. gada datiem, Latvijas Radio tirgus daļa Latvijā bija 35,5%, kamēr Igaunijas sabiedriskais radio - 23,9%, bet Lietuvas – 14,2%. Raugoties uz jauniešu auditoriju vecumā no 15-25 gadiem, Latvijas Radio sasniedz 20% šī vecuma jauniešus, kamēr Igaunijas sabiedriskais radio 7,7%, bet Lietuvas – tikai 2%.

Kantar TNS dati liecina, ka sešu Latvijas Radio kanālu vidū nemainīgi klausītākais ir Latvijas Radio 2 ar 18,7%, kam  seko Latvijas radio 1 (8,9%), Latvijas Radio 5 – pieci.lv (3,1%), Latvijas Radio 4-Doma laukums (3%), Latvijas radio 3 – Klasika (1%) un Latvijas Radio 6 – NABA (0,1%).

Pēc radiostaciju nedēļas auditorijas Latvijas Radio sasniedzis 506 tūkstošus klausītāju, Latvijas radio 1 – 351 tūkstoti, Latvijas radio 5 – 158 tūkstošus, Latvijas Radio 4 – 166 tūkstošus, Latvijas radio 3 – 95 tūkstošus, bet Latvijas radio 6 – 25 tūkstošus. Kopumā Latvijas Radio sasniedz vairāk nekā 800 tūkstošus klausītāju, ņemot vērā, ka daļa klausītāju patērē vairāku kanālu saturu.

Sabiedriskais medijs Latvijas Radio veido 6 programmas: Latvijas Radio 1 ar lielāko ziņu dienestu starp radiostacijām Latvijā, populārās latviešu mūzikas programma Latvijas Radio 2, vienīgā klasiskās mūzikas raidstacija Latvijas Radio 3 – Klasika, Latvijas Radio 4 – Doma laukums ar apraidi krievu un citās mazākumtautību valodās, jauniešu satura multimediālā platforma Latvijas Radio 5 – pieci.lv, kā arī dažādās mūzikas kanāls Latvijas Radio 6 – Radio Naba.

 

Indra Zomerovska

galvenā sabiedrisko attiecību speciāliste

Komunikācijas un multimediju daļa

Latvijas Radio

Tālr.: 28808589

E-pasts: indra.zomerovska@latvijasradio.lv