• Trešdiena, 2019. gada 18. septembris
  • Vārda diena: Liesma, Elita, Alita
  • Rīgā +8.5°C, DR vējš 1.3m/s, 749mm Hg, 83%
LSM Bērnistaba

Preses relīzes

Latvijas Radio attīsta partneru finansējuma piesaisti

Gatavojoties tam, ka 2019. gadā finansējums samazināsies par vairāk nekā pusmiljonu eiro, Latvijas Radio uzsācis daudzpusīgu privāto partneru piesaisti. Mērķis ir iegūt papildu līdzekļus radio attīstībai. Primāri tiek strādāts pie sponsorēšanas jautājumiem, finansējuma piesaistes projektiem pētnieciskās žurnālistikas attīstībai, stipendijām un pieredzes apmaiņai žurnālistiem, kā arī raidījumu kvalitātes izvērtēšanai.

 

No trešdienas, 25.aprīļa, ir panākta vienošanās par Latvijas Radio 5 rubrikas Jauno vecāku rīts sponsorēšanu. Latvijas Radio 5, kā jauniešu auditoriju uzrunājošs kanāls, neizvieto reklāmu, bet kanāla satura finansiāls atbalsts sponsorējuma formā ir atbalstāms, veicinot papildu finansējuma piesaisti. Tuvākajā laikā ir plānotas vēl vairākas partnerības arī citu raidījumu sponsorēšanai. Latvijas Radio uzsver, ka jebkura papildu finansējuma piesaiste ir strikti nodalīta no redakcionālā satura veidošanas. Partneriem nav ietekmes uz raidījumu vai rubriku saturu.

 

“Latvijas Radio, tostarp Latvijas Radio 5,  ir sabiedrisks informācijas kanāls. Mūsu darba devēji ir sabiedrība. Mēs strādājam, lai mūsu saturs būtu daudzpusīgs, interesants, inovatīvs un pilnīgi noteikti - neatkarīgs. Tāds tas ir bijis, ir un būs,” uzsver Latvijas Radio 5 kanāla direktore Ilva Milzarāja. Papildu līdzekļi tiks ieguldīti attīstībā, radot iespēju ietaupīto valsts budžeta naudu novirzīt satura veidošanai.

 

Latvijas Radio valdes locekle finanšu vadības jautājumos Mārīte Tukiša norāda: “Arī līdz šim Latvijas Radio 5 bija sponsorēti raidījumi un rubrikas, bet jaunā valde ir ieviesusi skaidrākus nosacījumus nepārprotamai informācijas atspoguļošanai par sadarbības partneri.”

 

Latvijas Radio vadlīnijas sadarbībai ar partneriem nosaka - partneris nedrīkst ietekmēt sponsorēto raidījumu, tā plānošanu vai citus Latvijas Radio darbības aspektus. Latvijas Radio radītais un raidītais saturs nav pretpakalpojums par piešķirto finansējumu, atbalstu, vai piešķirtajām tiesībām. Partnera ieguldījums nedrīkst būt iemesls satura radīšanai vai izkropļojumu radīšanai Latvijas Radio veidotajā raidījumā ar nolūku veicināt partnera darbību.

 

Pilns Latvijas Radio sponsorēto raidījumu saraksts ir publiski pieejams Latvijas Radio tīmekļa vietnē. Reklāmas un sponsorēšanas ieņēmumi gadā veido apmēram 1,4 miljonus jeb desmito daļu no Latvijas Radio kopējā finansējuma.